Facebook Instagram Pinterest Newsletter

Lekker vega, hoe doe je dat?

Er zijn zoveel heerlijke opties qua gerechten en ingrediënten dat het geen moeite is om een lekkere vegetarische maaltijd te bereiden. Vlees kan vervangen worden door zuivel, noten, peulvruchten of groenten en fruit. Wij gaan natuurlijk voor extra groenten en fruit. Wanneer je groenten en fruit als uitgangspunt neemt, zet je gemakkelijk een gezonde(re) maaltijd op tafel.



Verander je eetpatroon gelijkmatig als je minder vlees of volledig vegetarisch wil gaan eten. Zo is het al makkelijk om een boterham in de ochtend te vervangen door yoghurt of havermout met fruit. Zo verwijder je niet alleen de vleeswaren in de ochtend uit je menu, maar krijg je ook nog eens lekker veel vitamines binnen. 

Havermout met frambozen

Eet je een boterham als lunch? Beleg deze eens met avocado en ei, een feest op je bord! Avocado's bevatten veel onverzadigde vetzuren en door het eten van avocado's krijg je dus gelijk veel goede vetten en vezels binnen.

Boerenbrood met avocado en ei

Heerlijk als avondmaaltijd zijn wokgerechten, salades en curries. Door de focus van aardappelen-groente-vlees af te halen, mis je vlees of vis helemaal niet. Heb je wel eens een goedgevulde curry met flespompoen en kikkererwten op? Deze is zeker het proberen waard!

flespompoen curry

Flespompoen curry

Meer inspiratie voor minder vlees op jouw menu? Bekijk alle vegetarische gerechten.

Akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media functionaliteiten op de website.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid. Je kunt ook niet akkoord gaan.